Dallas 21. července 2021 (PROTEXT/BusinessWire) - Společnost Mary Kay Inc., která globálně prosazuje posílení postavení a podnikání žen, dále prohloubila svůj závazek zlepšit úroveň rovnosti pohlaví vydáním stanoviska, ve kterém vítá strategii pro rovnost žen a mužů pro období 2020–2025, vydanou Evropskou komisí, a připojením se ke globálním akčním koalicím v rámci Fóra o generační rovnosti.
Tato tisková zpráva obsahuje multimédia. Celou zprávu si můžete přečíst zde: https://www.businesswire.com/news/home/20210720005347/en/
Stanovisko, které je k dispozici zde, podporuje strategii Evropské unie v oblasti rovnosti žen a mužů. Evropská unie konstatuje: „Strategie předkládá politické cíle a opatření, která mají do roku 2025 dosáhnout významného pokroku na cestě k Evropě, v níž si jsou ženy a muži rovni. Cílem je unie, kde budou mít ženy i muži, dívky i chlapci v celé své rozmanitosti možnost svobodně kráčet po své zvolené životní cestě, budou mít rovné příležitosti k prosperitě a budou se moci rovnocenně podílet na naší evropské společnosti a vést ji.“
„Diskriminační zákony, genderové předsudky a stereotypy, násilí na ženách a dívkách – to vše jsou globální problémy, které je třeba řešit ve spolupráci s veřejným i soukromým sektorem a organizacemi občanské společnosti po celém světě,“ uvedla Julia Simonová, ředitelka oddělení pro právo a diverzitu ve společnosti Mary Kay. „Dosažení rovnosti pohlaví má zásadní význam pro přežití naší planety a obnovu udržitelnějších a prosperujících ekonomik a společností.“
Tento měsíc se společnost Mary Kay také připojila k programu „Drivers of change“ na Fóru o generační rovnosti v Paříži (30. června – 2. července). 26 let po Pekingské deklaraci je Fórum o generační rovnosti, které svolala organizace UN Women a které společně uspořádaly vlády Mexika a Francie, „nejkritičtějším okamžikem za celou generaci, kdy je třeba investovat do rovnosti žen a mužů a urychlit dynamiku ve prospěch bezpečnosti žen, jejich vedoucí úlohy a ekonomických příležitostí“ (1).
Julia Simonová se zúčastnila panelové diskuse s názvem „Vytvoření transformační strategie pro zadávání zakázek s ohledem na rovnost žen a mužů“, jejímž cílem bylo vytvořit povědomí o nepřiměřeně složitých a vzájemně propojených překážkách podnikání žen a podpořit strategie zadávání zakázek s ohledem na rovnost žen a mužů. V celosvětovém měřítku každý třetí podnik vlastní ženy (2), které však získávají pouze 1 % zakázek vlád a velkých společností (3). Řečníci se podělili o postřehy a konkrétní rady podložené vlastní cestou k realizaci GRP strategie.
Na této akci se společnost Mary Kay také připojila ke čtyřem akčním koalicím pro generační rovnost prostřednictvím politických, programových a propagačních závazků: Ekonomická spravedlnost a práva, Feministické hnutí za klimatickou spravedlnost, Násilí na základě pohlaví a Inovace a technologie. Do fóra, na němž se sešlo 1000 tvůrců politik, se fakticky zapojilo 50.000 lidí a bylo zaznamenáno 40 miliard dolarů investic do oblasti rovnosti žen a mužů na podporu pětiletého plánu opatření pro rovnost v šesti oblastech činnosti.
Tyto kroky představují zatím poslední z celé řady aktivit společnosti Mary Kay na podporu ekonomického posílení žen a genderové rovnosti na setkáních na vysoké úrovni s jejími partnery z OSN a s místními strategickými partnery, která probíhají po celém světě.
O společnosti Mary Kay
Mary Kay Ashová, jedna z původních bojovnic za rovnoprávnost žen, před 58 lety založila svou vlastní kosmetickou společnost. Měla přitom tři cíle: nabídnout ženám více pracovních příležitostí, vyrábět neodolatelné produkty a zlepšit svět. Její sen se postupem času proměnil v multimiliardovou společnost s miliony nezávislých prodejců v téměř 40 zemích. Společnost Mary Kay investuje do vědy, která za krásou stojí, a vyrábí špičkové přípravky pro péči o pleť, kosmetiku, doplňky stravy či parfémy. Snaží se také posilovat postavení žen a jejich rodin prostřednictvím partnerství s organizacemi z celého světa, zaměřuje se na podporu výzkumu rakoviny, ochranu obětí domácího násilí, zkrášlování našich komunit a motivuje děti, aby šly za svými sny. S každou další vyrobenou rtěnkou je tato společnost o krok blíže naplnění vizí Mary Kay Ashové. Více informací najdete na stránkách www.marykay.com
1 - https://forum.generationequality.org/home
2 - Světová banka (2020). Průzkumy podniků, portál Světové banky pro genderová data citovaný World Bank Blogs (2020) Women entrepreneurs needed – stat! [Podnikatelky jsou potřeba – urgentně!]
3 - Vazquez a Sherman (2014). Citováno podle UN Women (2017) The Power of Procurement: How to source from women-owned businesses [Síla zadávání zakázek: jak získávat zdroje od podniků ve vlastnictví žen].
4 - Women, Business and the Law, 2021. [Ženy, podnikání a právo] Studie prováděná ve 190 zemích.
Originální verzi najdete na stránkách businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210720005347/en/
Kontakty
Mary Kay Inc. Oddělení pro styk s veřejností Marykay.com/newsroom (+1) 972.687.5332 nebo media@mkcorp.com
Zdroj: Společnost Mary Kay Inc.
Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.
(BW)
21.07.2021